No a la ‘Ronda Litoral’, article publicat a Alicante Plaza

No a la ‘Ronda Litoral’, article publicat a Alicante Plaza

Hui vull compartir el meu primer article d’opinió publicat en Alicante Plaza, on defensava la peatonalització de l’avinguda de Conde de Vallellano d’Alacant i la finalització de la Via Parc, en lloc de l’execució d’un túnel al port, com a perpetuació d’una ronda litoral.

A Alacant s’estan aconseguint projectes i plans amb finançament que aposten per un model més sostenible de ciutat. Esperem que en aquest cas no siga distint.

Esplanada d’Alacant. Font: Alicante Plaza

Un bon amic, coneixedor del meu interés per la mobilitat urbana, em va enviar la notícia d’Alicante Plaza que contava que el president Puig i l’alcalde Echávarri s’havien reunit i anunciaven la creació d’una comissió mixta per a projectar el desviament del trànsit de l’avinguda Conde de Vallellano (un nom un poc franquista, per cert), aquella que separa el passeig marítim del port d’Alacant de l’Esplanada (l‘Esplanà). Aquest projecte consistiria en la pacificació de l’avinguda (actualment circulen 20.000 vehicles diaris), reduint els carrils de la calçada en un per sentit, i així connectar el passeig de l’Esplanada amb el del port, i el soterrament d’una via amb 4 carrils de circulació i 2 carrils per a tramvia. Aquesta via soterrada circularia per la zona portuària, comptant fins i tot amb un tram (i un TRAM també) submarí.

La idea de la ‘peatonalització’ d’aquesta avinguda no és nova, des dels anys 90 o abans existia la idea de connectar port i ciutat. En els últims anys, el projecte apareixia en la revisió del PGOU alacantí, però plantejava altra alternativa que era soterrar els 4 carrils junt a 2 carrils del TRAM en la mateixa avinguda de Conde de Vallellano.

L’article complet està publicat a Alicante Plaza.

Anuncis

Un pensament sobre “No a la ‘Ronda Litoral’, article publicat a Alicante Plaza

  1. Molt bon article, Miquel. És de veres que cal fer alguna cosa en eixe tram en concret, però soterrar les vies (i a més fer una línia TRAM) sembla un desgavell es mire per on es mire. Què no és tot eixe passeig terreny guanyat al mar, si no recorde malament? Fer per allà un soterrament serien molts maldecaps tècnics i mooolts diners.

    La solució és complicada, millor seria focalitzar els esforços i les inversions en millorar tot allò de la Via Parc i Maissonave, això sí que em sembla més interessant i pragmàtic.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s